REFERENTIECASE

Cannock Chase
Het Binnenhof in Den Haag

“Je hebt het idee dat Felton je interne IT-afdeling is”. 

Cannock Chase helpt mensen, bedrijven en instellingen met betalingsoplossingen die bijdragen aan het structureel voorkomen van achterstanden. Met meer dan 350 medewerkers en kantoren in Rotterdam, Druten en Brouwershaven maakt Cannock het verschil door zich diepgaand te verplaatsen in de klantbehoefte. Wat het bedrijf vooral zocht in zijn nieuwe IT-partner: inlevingsvermogen. En ja, dan kom je uit bij Felton.
Cannock verzorgt de totale facturatie- en creditmanagementprocessen voor uiteenlopende organisaties als sportscholen, automerken en pensioenfondsen. De laatste jaren maakt het concern een sterke groei door, bovendien gaan de technische ontwikkelingen rond netwerken en infrastructuur supersnel. De toenmalige IT-partner kon het nauwelijks bijbenen en Cannock stond voor de vraag: blijven we het allemaal zelf doen of gaan we zaken als netwerkbeheer en security buiten de deur zetten? Het laatste lag voor de hand.

Uiteindelijk werd in juni 2018 voor Felton als IT-partner gekozen. Niet de grootste partij, maar wel een met een heel pragmatische uitstraling, stelt Raoul Jonkers, Service & Security Manager. “Zij gaven ons sterk het gevoel dat ze de techniek beheersten en het ook op een voor ons goede manier toepasbaar konden maken. Dit was goed genoeg om het hele netwerk aan hen uit te besteden.”

Stap vooruit

Waar moet volgens Cannock een goede externe netwerkbeheerder aan voldoen? Peter van Werkhooven, IT Manager: “In een partner zoek je continuïteit, want je wilt zo min mogelijk verstoringen. Dus verwacht je niet alleen goede technische oplossingen, maar ook goede communicatieve vaardigheden. Kunnen toelichten waarom er af en toe incidenten zijn.”
Jonkers: “Als Exact bijvoorbeeld niet werkt, willen we weten: ligt het aan Windows of Exact? Daar wil ik zelf niet tussen zitten. Ik wil gewoon dat het werkt. Want als het stilligt, ligt het hele bedrijf stil.”

Nadat het landschap as is door de nieuwe dienstverlener werd overgenomen, is het stabiel gaan draaien. Maar de lat ligt hoger, en inmiddels is er een fase van optimalisatie aangebroken. Van Werkhooven: “Felton kijkt actief mee naar onze applicaties en wijst ons op andere oplossingen – gevraagd en ongevraagd. Die proactieve houding zoeken we nadrukkelijk. Wij hebben veel verstand van factureren en incasseren, dat is ons vakgebied. We gaan ervan uit dat onze leveranciers ons op hun vakgebied steeds een stap vooruit kunnen helpen.”

Man die thuiswerkt aan de keukentafel

Toegevoegde waarde

Jonkers: “Nu thuiswerken een blijvertje lijkt te worden was de suggestie van Felton om bij permanent thuiswerken wat minder te leunen op de private cloud en meer gebruik te maken van bestaande Outlook-functionaliteit. Je hoeft dan niet op drie plekken aan te loggen en je bespaart serverruimte. Het is bovendien flexibel en veilig. Ze kijken dus echt naar toegevoegde waarde op langere termijn voor de klant, en niet primair of het de eigen beurs spekt.”

Cannock heeft een eigen IT-projectkalender die aan het begin van het jaar met Felton wordt afgestemd. Het contact met Felton omschrijft hij als heel pragmatisch en direct. Van Werkhooven: “Als je belt, is het niet zo dat je eerst de contractmanager aan de lijn krijgt, dan de servicemanager en vervolgens de junior servicemanager. Als er problemen zijn, worden ze snel opgelost. Je hebt het idee dat het je interne IT-afdeling is.”

User experience

Jonkers: “Zelf werken we niet vóór, maar mét onze opdrachtgevers. Dat is ook de insteek van Felton. En dat maken ze waar door niet alleen te opereren vanuit SLA’s en KPI’s, maar vooral ook te kijken naar de user experience bij de klant. En of de technologie nog wel ondersteunend is aan de bedrijfsdoelen. Het is deze pragmatiek, maar ook de ‘niet lullen maar poetsen’-mentaliteit die wij zoeken. Tenslotte zijn wij een Rotterdams bedrijf!”

“Felton gaf ons het gevoel dat ze de techniek beheersten en het ook op een voor ons goede manier toepasbaar konden maken. Dit was goed genoeg om het hele netwerk aan hen uit te besteden.”

Share This